Veel ondernemers in bijvoorbeeld zorg, coaching, masseurs of schoonheid vinden het ingewikkeld om een geschikte ruimte in hun omgeving te vinden. Ook willen ze zich niet meer jarenlang vastleggen in huurcontracten. Vaak zoeken ze een eigen representatieve ruimte tot zo’n 25 m2, met centrale ontvangstmogelijkheid/wachtruimte.

Diverse eigenaren van leegstaande winkelruimten zien in dat er niet overal winkels terug zullen keren in de leegstand. Daarnaast zien ze dat er sprake is van een toenemende behoefte aan zorgfuncties in of bij hun winkels. Winkelcentra worden steeds meer de centrale ontmoetingsplaatsen in de wijk, voor meer dan alleen het boodschappen doen of winkelen. Een gemiddelde winkelruimte is echter zo’n 100 m2.

Leegstandsbestrijding.nl brengt vraag en aanbod in “zorg” bij elkaar en realiseert in leegstaande ruimten zelfstandige spreek- of behandelkamers met een gezamenlijke entree en representatieve ontvangstruimte.

Ruimten voor verschillende functies

Afhankelijk van de vraag, de locatie en de beschikbare leegstaande ruimte worden de zelfstandige ruimten aangepast in grootte en kenmerken. Het aanbod omvat gemiddeld drie of vier verschillende ruimtes die elk een verschillende functie en inrichting hebben, met:

  • Spreekruimte voor bijvoorbeeld therapeuten, coaches, mediators, adviseurs.
  • Praktijkruimte voor bijvoorbeeld zelfstandigen in schoonheid/nagels/ontharing, fysiotherapeuten.
  • Behandelruimte voor bijvoorbeeld masseurs, osteopaten en therapeuten met lichaamswerk.
  • Kleine groepsruimte voor bijvoorbeeld groepstherapie, groepslessen, workshops, voeding/diëtetiek, yoga, gym, kleinkunst

Hoe werkt het?

De zelfstandig professional kan flexibel gaan huren in een schone, verzorgde en veilige omgeving. De eigenaar/verhuurder realiseert de ruimte volgens de laatste markt- en bouwkundige inzichten en bij aanvang is zelfs nog inspraak van gebruikers mogelijk. De algemene ontvangstruimte en de verschillende zorg- of spreekruimten krijgen beide separate toegangssystemen. De gebruikers gaan een lidmaatschap aan en nemen “uren” af via een online reserveringssysteem. Zodoende is voor gebruikers en eigenaar bekend wie er van de ruimten gebruik maakt op welk moment. Er wordt gestreefd naar zo lang mogelijke openingstijden, in overleg met de betrokkenen in de omgeving.

Na registratie van de gebruiker, ontvangt deze een unieke entry-key die is gekoppeld aan de gekozen werkruimte. Via de online agenda reserveert de gebruiker de ruimte en op die momenten geeft een entry-key exclusief toegang tot deze ruimte. De ontvangstruimte is, in principe, slechts toegankelijk voor iedereen die wordt binnengelaten door de gebruikers die aan het werk zijn. Bewegingen in de algemene ruimten worden met camera’s geregistreerd, waardoor 24/7 veiligheid gegarandeerd is.

Leegstandsbestrijding.nl stuurt namens de eigenaar de realisatie van een locatie aan en start het verhuur- en het beheersysteem op. Het concept is beschikbaar c.q. bespreekbaar op de projecten van leegstandsbestrijding.nl en in overleg ook elders. Zelfstandigen kunnen zich vrijblijvend aanmelden voor een locatie, graag met het aangeven van hun ruimtebehoefte.

Meer weten of aanmelden?